مينا والنت......... و ربنا

النت عندي أحيانا بيقطع...ودا مرض مزمن أصلا من ساعة ما جبته عشان كابل الداتا طوييييل عقبال ما يوصل ل"مينا" جاري اللي عنده النت
بس القطعان بتاعه غريب حبتين...يعني مثلا بيقطع في فترة المساء والسهرة "من 12 كدة احد تاني يوم على 9 الصبح كده"
ولما يقطع يبقى "تشكوو فسفس أمر" يعني "إنسى يا عمرو" (باللغة الصينية على حسب إعلان سامبا القديم)...ماهوش جاي تاني قبل تاني يوم
وده حصل فعلا من كام ساعة كده...فا الواحد كان قاعد بيعض في قفاه بعد ما سمعت شريط الرمد

المهم بعد أما خلصت بصصان عالكتاب بتاع الرمد وبفتح الكومبيوتر في خيبة أمل ...رحت قايل لنفسي تحسرا..."يا مينا خلص بقى يا مينا رجع النت يا أخي"

فقلت لنفسي هوه مينا اللي هيرجعه؟؟....ورحت داعي..."يا رب النت يرجع يا رب" وأنا على كامل التوكل على الله سبحانه وتعالي بطلب منه يرجعهولي

وأديني أون لاين
هية تقريبا عمرها ما حصلت إالا مرة ولا إتنين ولا حاجة...ولمل يرجع بيبقى بطيء ويقرف

إنما يرجع دلوقتي وبالسرعة دي؟؟؟

الحمد لله رب العالمين...ربك كبيييير قوي بس انت ادعيله...وده اللي كنت عايز أقوله...."اتوكل وادعي وكن على يقين من قدرة الله سبحانه وتعالى ولا تيئس من الإجابة فالله لا يعجزه شيء "


نسيت أقول إني و أنا كنت بادعي قلت كمان أدعوبأن أكون من عتقاء الله في هذا الشهر الكريم..عسى أن تكون ساعق الإجابة في الليل..وربنا استجابلي الحمد لله في الأولى وأنا على طمع و أمل و يقين في الثانية بفضل الله وكرمه
ادعي بكدا انت كمان...واعيلي معاك

الحمد لله رب العالمين


ma7shy

Posted by Mohammad Aboul-wafa on Friday, September 29, 2006 at 2:38 AM | Permalink



it was great seeing u yesterday... more than great actually

betw7shna :)

Posted by Blogger Veeeva | 2:47 PM  

كل سنة وانت طيب يا صاحبي ودعواتك للباريء مستجابة

:-)

Posted by Blogger ayman_elgendy | 9:41 PM  

كل سنة وانتو طيبين "انتو الجوز"...ربنا يكرمكم ويبارك لكم يا رب

واخدين بحس هذا البلوج الخرب

ولاء:ربنا يباركلك ويحميكي يا رب..
في بنات كنت باتمنى من ربنا إنهم يكونوا ولاد عشان علي الأقل أعرف أسلم عليهم أواتكلم معاهم...ولاء من الناس اللي احترامي وتقديري ليها والله من كتر ما هوه كبير..أثر في شخصيتي


أبو أيمن: والله علي عيني..نفسي أقري الحريق التالت بس مس بادخل أون لاين اليومين دول خالص والله من زنقة الوقت...كل سنة وانت طيب يا جميل

:)))


ma7shy

Posted by Blogger Mohammad Aboul-wafa | 2:47 PM  

Post a Comment

Google Docs & Spreadsheets -- Web word processing and spreadsheets. Edit this page (if you have permission) | Report spam